Fabolous – Can’t Let You Go

脚踏两条船 Fabolous – Can’t Let You Go & DAMN 中英双语MV

FABO作为一个帅哥脚踏两条船的故事…… 在MV后附赠DAMN片段,撩人美女性感登场哦


翻译: Lil tK, ABEL
时间轴: Stan Shady
后期压制: Mk

视频下载:

DOWNLOAD VIDEO

论坛帖子 | 在线播放 | 微博原文


如需转载,请务必注明出自 OURDEN字幕组 (OURDEN.NET)

附:歌词翻译文稿【翻译:Lil tK, ABEL】

宝贝,你知道我现在的情况
Baby girl, You know my situation

我也知道有时候你已不耐烦
And sometimes I know you get impatient

但你却不会大摆排场的演一场秀
But you don’t put on a show to get ovations

到法庭上去让它接收审理
Take it to court and go through litagations

我用江湖上的态度尊重你
And I respect you gangsta

待你像个公主一般
Treat you like a princess

我会在你脖子上戴上些东西以表示我的感谢
And put something on your neck to thank you

而她是一个代替品
She’s my pinch hitter

但这场戏剧开演之后却出了问题
When the startin line up ain’t playin right

我和她从台阶上走过来
I come off the bench with her

这些解释听起来像是我在狡辩
It might sound like I’m gassin you

用那张“旧船票”登上你的“客船”还需要时间
But it take time to get from the back seat to the passenger

我和她在一起偷偷摸摸
We been creepin and sneakin

想玩地下恋情
Just to keep it from leakin

我们乐在其中
We so deep in our freakin

而从不在周末偷情
That we don’t sleep on the weekend

我媳妇看得很紧
Wifey’s a little bit up tight

她总是在怀疑我为什么大半夜才回家
Wonderin why I keep coming home in the middle of the night

若你和她碰面毫无疑问会出事儿
It’ll be alright if y’all bump heads it’ll be a fight

不过别担心
But I said it’ll be alright, come on

我真的想一直和你在一起
I really wanna be with you (be with you)

但我应该坦白对待你
But I gotta be real with you (real with you)

我不能丢下你一个人
I can’t leave you alone (no)

我知道我这样是不对
And I know I’ll live in wrong

但我也不能让你离开
But I can’t let you go

你是我生命里最需要的唯一
You’re the one I want in my life (want in my life)

但我已经有老婆了
I already got a wife (got a wife)

我不能丢下你一个人
I can’t leave you alone (no)

我知道我这样是不对
And I know I’ll live in wrong

不能离你而去
But I can’t let you go

你一定不会做出格,暴露身份
You ain’t never step out of line or get out a pocket

所以肯定是有人泄漏了我们的秘密
So I made sure canary sent out your locket

为了保护你,我会搞定他
To protect you I’ll get out and cock it

你知道我的武器一旦爆发足够灭掉他们
And you know the barrel of my gun is big enough to spit out a rocket Oh!

哦~当雷子们真的来了,你也只能装傻了
You gone play dumb if cops do come through

准备好应对随时检查,以防再出问题
I gotta keep the top up if my drop do come through

知己知彼,我知道你逛过那些小店和商场
But I know the boutiques and the shops you run through

所以我给她和你都买了同样的礼物
So I cop her one and cop you one too

你每给我天一次信息,每周一个电话
You always get a daily page weekly ring

做些啪啪啪的事情,你也很放得开
Plus you ain’t too shy to do them freaky things

但我不会在你手指戴上爱的信物
I ain’t gotta put a band on your finger

也不担心你会说出我们是一对
Or worry about you tellin the whole world

而我在脚踏两只船
I’m your man while I spring her

一开始我有点排斥你
At first you was somethin I denied

只是有点想上你
Something I would slide

只想在我的车里做点什么
Just to do somethin in the ride

但,宝贝,你顾虑的太多
But shorty, there’s something you provide

所以你知道,我们的开始其实也并不那么完美……
Cause the entre ain’t as good without somethin on the side you know?

我真的想一直和你在一起
I really wanna be with you (be with you)

但我应该坦白对待你
But I gotta be real with you (real with you)

我不能丢下你一个人
I can’t leave you alone (no)

我知道我这样是不对
And I know I’ll live in wrong

但我也不能让你离开
But I can’t let you go

你是我生命里最需要的唯一
You’re the one I want in my life (want in my life)

但我已经有老婆了
I already got a wife (got a wife)

我不能丢下你一个人
I can’t leave you alone (no)

我知道我这样是不对
And I know I’ll live in wrong

不能离你而去
But I can’t let you go

呃噢,我也许应该离开这个星球
Uh oh, I might be leavin the earth soon

我的女友如果闻到你的香水味会杀了我
My girl gone kill me if she smells the scent of your perfume

如果我回去将会引发一场战争
It’s gonna be a clip tossed if I go back

她会看到我身上你留下的唇印
With stains of your lip gloss on my throwback

如果发现我的避孕套盒子是空的
She won’t care if I’m a platinum rapper

她才不会管我是不是白金说唱歌手
If she catch me with an empty Magnum wrapper

所以我们继续地下恋情吧
So keep it on the down low call the car celly

你应该听过那首关于偷情的经典老歌吧【R.Kelly Ft. Mr Big – Down Low 这首好听的R&B歌曲,讲的就是地下恋情的事情】
You seen what happened with Mr. Big and R Kelly uh

你知道我很在乎你
You know I care for you (care for you)

很多时候确实那个女人在你身边
Anytime this chick is there for you (there for you yea)

让我感觉我和别人在分享你
These feelings I’m a share with you

会不会让你清楚一点
Which makes it a little more clear for you

我真的想一直和你在一起
I really wanna be with you (be with you)

但我应该坦白对待你
But I gotta be real with you (real with you)

我不能丢下你一个人
I can’t leave you alone (no)

我知道我这样是不对
And I know I’ll live in wrong

但我也不能让你离开
But I can’t let you go

你是我生命里最需要的唯一
You’re the one I want in my life (want in my life)

但我已经有老婆了
I already got a wife (got a wife)

我不能丢下你一个人
I can’t leave you alone (no)

我知道我这样是不对
And I know I’ll live in wrong

不能离你而去
But I can’t let you go

哇哦!【额外篇 – DAMN直译是我靠,其实就是表示惊讶的语气词】
DAMN!!!!!

哇哦,他和那些姑娘调情的时候真是风流倜傥味道十足
DAMN… it’s the way he grabs on himself when he gettin closer to them girls be like

哇哦,他是情场杀手不论萝莉还是人妻都甘愿倒贴
DAMN… it’s the wife beater wish you were in the drop top two seater

哇哦,他如果没看上我不会气馁而是更要把他勾到手
DAMN… I can’t blame em’ if he wasn’t mine shit i would try and claim him

因为他太帅了,我太嗨了
Cuz he’s so fly and i’m so fly and

如果你拒绝他,那真是缺了
You’ll fool yourself if you try to deny him

我绝对出类拔萃
I’m nothin like them other brothers

除了上她们,我别无选择
I got no choice but to slut her

特别是对那些抽嗨了的妞儿
cuz im in a 10-6 with the vase up

她们看起来就好像………… 哇哦
That look somethin like a nutta butta dutta dutta DAMN…

美女们,一会儿会更爽
Mami you’ll be in saint tropez

玩点儿过火的,翻云覆雨
Ridin jet skis and mopeds

看你们嬉戏,来玩双飞
Powderin like dope heads

狗仔队偷拍我们,他们还以为你是詹妮佛洛佩兹
paparazzi snappin pictures they must think you J.Lopez BITCH!

让我们点上烟【spinach 又是可以代指大麻的一个词。reefer, pot, ganja, dope, chronic, bud, herb】
Lets roast some spinach

找个夜店,进去闹翻天
Pick up a club and just post up in it

你以为我们又在哪
What you mean are we there yet

我的私人飞机可以瞬间飞到西岸
I got lear jets that get to the westcoast in minutes

我可比那些BT限制级的OOXX玩法都刺激多了
I’m smoother than white vanilla fudge with white vanilla studs

因为即使有人目睹了我怎么玩死了她们
Cuz if they witnessed how Im killin em out here

那些姑娘们也可能会对法官说“我已无话可说”
These girls just might go tell the judge “I rest my case”

哇哦,他和那些姑娘调情的时候真是风流倜傥味道十足
DAMN… it’s the way he grabs on himself when he gettin closer to them girls be like

哇哦,他是情场杀手不论萝莉还是人妻都甘愿倒贴
DAMN… it’s the wife beater wish you were in the drop top two seater

哇哦,他如果没看上我不会气馁而是更要把他勾到手
DAMN… I can’t blame em’ if he wasn’t mine shit i would try and claim him

因为他太帅了,我太嗨了
Cuz he’s so fly and i’m so fly and

如果你拒绝他,姐们儿那你真是缺了
You’ll fool yourself if you try to deny him

哇哦!
DAMN!!!!!


更多精彩翻译MV推荐:


不过瘾?猛击此处查看我们全部作品列表

Leave a Comment